• Εργαστήρι
    Θεάτρου Σκιών
  • Studio
    θεατρικής τέχνης
  • Τμήμα Εικαστικών
    (Ζωγραφική
    Κατασκευές)

Εργαστήρι Θεάτρου Σκιών

Στο Εργαστήρι  τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν φιγούρες και σκηνικά, να δραματοποιούν παραμύθια, να μιμούνται πολλές φωνές και να παίζουν στο Θέατρο Σκιών.559586_309254305822514_711798850_n
Η δημιουργία και η ομαδική συνεργασία που διέπουν τη λειτουργία του εργαστηρίου, ενισχύουν παραπέρα την αυτοπεποίθηση και την κοινωνικότητα των παιδιών.
Στο εργαστήρι τα παιδιά μαθαίνουν:
Ø  Κατασκευή διακοσμητικής φιγούρας
Ø  Κατασκευή επαγγελματικής φιγούρας
Ø  Ζωγραφική
Ø  Μίμηση και κίνηση φιγούρας
Ø  Ορθοφωνία
Ø  Θεατρική πράξη
Στο τέλος του διδακτικού έτους παρουσιάζεται παράσταση που έχουν ετοιμάσει τα παιδιά με την καθοδήγηση του δασκάλου.

Διδάσκει ο Αγάπιος Αγαπίου

Μουσικοθεατρικό Εργαστήρι (για παιδιά 6 – 12 ετών)

Η διδασκαλία περιλαμβάνει τα εξής:%ce%b8%cf%803
Ορθοφωνία
Δραματοποίηση
Μουσικοκινητική
Αυτοσχεδιασμός
Διδάσκει η Αλεξάνδρα Κασιούμη

Λίγα λόγια για το μουσικοθεατρικό εργαστήρι…
«…σύσταση ομάδας παιδιών με κέφι και διάθεση να γνωρίσουν τον κόσμο της συλλογικής έκφρασης και έκθεσης. Παιχνίδια με το σώμα και τη φωνή, ανταλλαγή σκηνικών δράσεων και απόψεων με στόχο την μουσική και θεατρική δημιουργικότητα. Το θεατρικό σανίδι γίνεται μια νέα μοναδική εμπειρία…»

Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής (για ηλικίες από 13 ετών και άνω)
Η διδασκαλία περιλαμβάνει τα εξής:%ce%b8%cf%805
Υποκριτική
Ορθοφωνία – Αγωγή προφορικού λόγου
Ασκήσεις αναπνοής, συγκέντρωσης και χαλάρωσης
Δραματοποίηση
Έκφραση
Κίνηση
Αυτοσχεδιασμός
Παντομίμα
Διδάσκουν ο Αγάπιος Αγαπίου και η Αλεξάνδρα Κασιούμη
Λίγα λόγια για το εργαστήρι θεατρικής αγωγής…

«…λειτουργία με έμφαση στις ομαδικές δράσεις και στην έκφραση του σώματος. Στόχος η ενίσχυση της συλλογικής συνείδησης κατά την έκφραση. Πως το θέατρο μπορεί να μας βοηθήσει να υπερβούμε τον ίδιο μας τον εαυτό…» 

 

Τμήμα Εικαστικών  (Ζωγραφική – Κατασκευές)

Η ζωγραφική είναι γλώσσα.

Γλώσσα είναι τα εναγώνια βλέμματα που οι μουσικοί ανταλλάσσουν τη στιγμή του λάθους.

Η ζωγραφική είναι μουσική με άλλους τρόπους. (Μ. Στεφανίδης)

Για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί ένα έργο τέχνης και κατ’ επέκταση να δημιουργήσει, χρειάζεται παιδεία. Η ενασχόληση με την τέχνη τροφοδοτεί το μυαλό ενός παιδιού με εικόνες, οι οποίες εμπλουτίζουν τη φαντασία του.eikastika2

Αυτή η διαδικασία συμβάλλει στην ενίσχυση της ευφυΐας και λειτουργεί καταλυτικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Η διαδικασία της διδασκαλίας επικεντρώνεται σε τέσσερα βασικά μέρη.

1 Εξάσκηση στο ελεύθερο σχέδιο.

Το ελεύθερο σχέδιο αποτελεί, με την ευρύτερη έννοια, τη βάση για τη δημιουργία του εικαστικού έργου, δηλαδή της ζωγραφικής, γλυπτικής και κατασκευής. Τα βασικότερα πεδία στα οποία εστιάζουμε είναι τρία: Η αντίληψη του χώρου και του όγκου, με στόχο την κατανόηση της προοπτικής και τη μεταφορά των τριών διαστάσεων του χώρου στις δύο διαστάσεις της σχεδιαστικής επιφάνειας. Η παρατήρηση της σχέσης φωτός και σκιάς, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοση του χώρου και του όγκου. Τέλος η γραφή – ένα δυνατό μέσο έκφρασης και εργαλείο που χαρακτηρίζει ξεχωριστά κάθε δημιουργό.

2 Πειραματισμός με διάφορα υλικά και τεχνικές.

Η εισαγωγή ποικίλων υλικών και τεχνικών στο μάθημα των εικαστικών κρατάει ζωηρό το ενδιαφέρον του μαθητή, καθώς του δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσει διαφορετικά πεδία της τέχνης, όπως χαρακτική, κατασκευές, ζωγραφική, γλυπτική, εικονογράφηση. Αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι ενισχύει την ευρηματικότητα του παιδιού: Η δημιουργία ενός εξπρεσιονιστικού έργου με ακριλικά χρώματα πάνω σε καμβά απαιτεί διαφορετική προσέγγιση από τη σύνθεση μιας τρισδιάστατης επιτοίχιας κατασκευής από ανακυκλώσιμα υλικά.

3 Ώθηση στη συνειρμική και δημιουργική σκέψη.

Η ενασχόληση με τις εικαστικές τέχνες μπορεί να βοηθήσει με μεγάλη επιτυχία την ανάπτυξη της ευρηματικότητας, της φαντασίας και του ομαδικού πνεύματος ενός παιδιού. Αυτό συμβαίνει διότι το μάθημα χαρακτηρίζεται από διαδραστικότητα και ταυτόχρονα υπάρχει μια άμεση σχέση μεταξύ στόχου και αποτελέσματος. Ως έναυσμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν λέξεις κλειδιά, συζητήσεις, εικόνες, μια ιστορίες, μουσική κ. α.

4 Μελέτη της Ιστορίας της Τέχνης.

Η ιστορία της τέχνης είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας των εικαστικών, καθώς εμπλουτίζει τις πρακτικές/τεχνικές ασκήσεις με ένα θεωρητικό υπόβαθρο. Η γνώση παράγει φαντασία και ευφυΐα: Μελετώντας έργα μεγάλων καλλιτεχνών, μαθαίνοντας πως κάποιες φορές η βιογραφία τους επηρέασε τη δουλειά τους, ακολουθώντας τις εννοιολογικές τους αναζητήσεις και κατανοώντας τη δημιουργία και τον σκοπό των κινημάτων βλέπουμε παραδείγματα, τα οποία μπορούν να δώσουν ώθηση στις δικές μας αναζητήσεις.

Όταν η θεωρία συνδέεται άμεσα με την πράξη, η γνώση αποκτά νόημα και κατακτάται αβίαστα και με ενθουσιασμό!

Διδάσκει η Μαρία Δημητροπούλου